dinsdag 2 september 2008

Insomnia

Altijd leuk, Amerikaanse remakes met het origineel vergelijken. Alleen was het dit keer wel erg lang geleden dat ik de versie met Al Pacino had gezien. (En is de volgorde van kijken msischien "verkeerd") Zover ik me kon herinneren zijn er geen verschillen in 't script: de receptioniste, de hond, de schrijver, ze zijn er allemaal. Waar Al Pacino iets van een ouwe lobbes heeft, die je ondanks zijn fouten toch niet echt slecht kan vinden, is het hoofdpersonage hier een stuk jonger. Weet niet of dat de sluitende verklaring is, maar nu vallen zijn corrupte daden veel sterker op. Wat een schoft. Ik weet niet wat ik beter vind, dit zou je intrigerender kunnen noemen. Wat de Amerikanen wel beter kunnen (en dat is geen verrassing) is spanningsopbouw, hier lijkt de laatste achtervolging uit het niets te komen en een stuk minder spannend.

Geen opmerkingen: