donderdag 12 augustus 2010

A Serious Man

Mooi artikel van Martijn ter Haar, ik wou dat ik er zo tegenaan kon kijken. Zeker in de eerste 45 minuten zie ik alleen maar een pijnlijk geflopte komedie. Het begint er al mee dat die professor op de vervelende Seth Rogen lijkt. Zelfde soort loser (dat moet ook) en zelfde mimiek. Coens en grappen, ik weet het niet. Bijna alle running gags zijn flauw. 'Out in a minute' 'Fucker!' en nog een paar andere, die ik gelukkig vergeten ben. Zo rond de heerlijk joodse anekdote van de rabbi over de inscripties in tanden wordt de situatie voor het hoofdpersonage hopelozer en de film waanzinniger en beter. Trouwens, het hardst moest ik nog lachen om de situatie als de professor krijgt te horen dat de minnaar van zijn vrouw dood is. Dat hele personage vond ik ook al zo overdreven flauw, tuurlijk is het zo bedoeld, eindeloos begrijpend, maar dan nog vond ik het cliché.

Geen opmerkingen: