zaterdag 31 mei 2008

Volver

Zou me eigenlijk niet meer door al die positieve krantenrecensies moeten laten verleiden tot 't kijken van Almodóvar-films. Ok, Habla Con Ella was nog wel aardig, al genoot ik daar vooral van Caetano Veloso's Cucurrucucú Paloma. Tsja. Aan al zijn andere films zat ik me voornamelijk te ergeren. Het grote probleem met Volver lijkt te zijn dat 1 familie zo ontzettend veel bizarre dingen meemaakt en er tegelijkertijd toch zo koel (robotachtig) onder blijft. Krankzinnig. Verder natuurlijk het standaard over the top Almodóvar-gegoochel, waar ik jeuk van krijg. De hele film begint al met het verbergen van een lijk wat eigenlijk plottechnisch toch echt rammelt. (De mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat alle vrouwen gewoon gek zijn en alle mannen misdadigers.. Hoe dan ook.. whatever)

Geen opmerkingen: