zaterdag 24 juni 2023

Inspector Gadget

'Don't press my button without reading the manual.' Het hele bestaan van deze live action film verkneukelde me dermate dat ik 'm wel móest zien, ondanks de desastreuze recensies. Misschien speelde mee dat een vroege erotische herinnering een Gadget-grapje bevatte. En om er nóg maar iets absurds in te gooien: mijn eigen associatie was ditmaal... 9/11. Richting einde dondert de Inspector (Matthew Broderick) van een wolkenkrabber. En hij maar roepen... 'Go go... parachute.' Zou een van de springers op 11 september zichzelf op die manier aan het lachen hebben gemaakt? Ik hoop het. De cartesiaanse technomelancholie van Blade Runner wordt natuurlijk snel vergeten wanneer de Inspector het op een blade runnen zet. 'I'm not me anymore, I'm a hardware store.'

Geen opmerkingen: