dinsdag 3 juni 2008

La Tourneuse de Pages

Ja! Het (relatief) korte film genre. Minuutje of 80. Zo heb ik ze graag. Een simpel idee en veel sfeer. Vergelijk het met Requiem. Een meisje's carriere als pianiste wordt in de knop gebroken, dankzij een in feite minieme gebeurtenis: een gevalletje van pech. Maar voor haar voelt het als een grote schoffering en dat kan ik me als muzikant wel voorstellen. Dus is het tijd voor wraak. En haar vader is slager.. Uiteindelijk is de wraakoefening subtieler en ook heel erg Frans. Ik bedoel, je verwacht niets anders in een Franse film. Het meisje (gespeeld door Déborah François) is dan ook beeldschoon en seksistisch gezien alleen daarom al het kijken waard. Enige minpuntje was dat de gekozen klassieke muziek me niet zoveel deed. Niettemin een aanrader.

Geen opmerkingen: