woensdag 23 juli 2008

Days of Heaven

Nou, ik heb ze nu allemaal gezien. De vier features van Terrence Melick. Dit is met afstand de beste. Ennio Morricone is daarvoor in belangrijke mate verantwoordelijk. Wat een magische muziek. En, 't moet gezegd, Melick weet ook altijd binnen een paar seconden en beelden een geweldige sfeer op celluloid te vangen. All American Boy Richard Gere werkt in de jaren '10 op 't platteland, met zijn zus, of nee, toch niet zijn zus, geloof ik, want ze zijn wel heel close. De vraag is dan waarom ze doen alsof ze broer en zus zijn.. Hmm. Er is ook nog een jong dapper meisje die 't verhaal vertelt in geweldig William Faulkner-accent. (Of wat ik me bij die personages voorstel) Na een tijdje op 't land werken, een sprinkhanenplaag en een ontsnapping (toch een beetje Badlands) houdt de film plotseling op. Ik tast in 't duister, maar mooi was het wel.

Geen opmerkingen: