maandag 7 juli 2008

A Mighty Heart

Absurditeiten. De pleuris scheen vooral hierover te zijn uitgebroken omdat Angelina Jolie een blanke is en de vrouw die ze speelt een, euh, "zwarte". 1) Wist niet dat Jolie een volbloed blanke is, dacht altijd dat ze Caribisch was ofzo. 2) Foto's van de echte Pearl bekijkend lijkt ze niet alleen precies, sinds wanneer moet een Cubaans/Nederlandse Franse eigenlijk door de black community van Amerika worden geadopteerd? Nou ja, irrelevant allemaal. Film is redelijk, al zeg ik wat ik altijd zeg: ik zie liever fictie. Desnoods fictie met een ware oorlog (of whatever) als achtergrond. Maar dit is de verbeelding van een recente gebeurtenis. Hoeft voor mij niet. Winterbottom focust dus niet op de ontvoerde, maar de zoektocht van echtgenote en de andere achterblijvers, die meteen rigoureus te werk gaan met schema's en etc. Mijn oneindige respect daarvoor, volgens mij zou ik meteen alle hoop verliezen.

Geen opmerkingen: