maandag 14 juli 2008

4 Months, 3 Weeks & 2 Days

Beetje te vroeg gekeken. Beeldkwaliteit van mijn internet-versie was prima, maar de ondertitelaar meende werkelijk alles te moeten ondertitelen en die Roemenen praten snel. Dus ik zat daarmee te goochelen en miste zo het jaartal 1989.. Zo kort geleden pas! Verder besefte ik pas uren na de film (spoiler!) dat die abortus-dokter de grootste filmheldin van het jaar 2007 wel erg gemeen gechanteerd had. Ik dacht nog: waarom zit ze nou zo eenzaam in bad, naïef, naïef. Maar goed. Zeer schrijnende film, Von Trier-style. Zoals ik zei een geweldige heldin, maar dat andere (zwangere) meisje begon ik toch wel 'n beetje te haten. Aargh, wat een miep. Nah, kon ze ook allemaal niet helpen. Toch? (Om niet te spreken over dat vervelende vriendje van Otilia)

Geen opmerkingen: