donderdag 3 juli 2008

Offside

Op zijn minst een interessante film. Het is al surrealistisch dat er landen zijn waar vrouwen niet in een voetbalstadion mogen komen, maar het idee dat op 70.000 toeschouwers misschien wel 100 (of meer?) vrouwen in vermomming naar binnen proberen te gaan, is een bijzonder (en) fijn filmgegeven. Kennelijk houden ze ondanks alles toch nog van Iran, het land wat ze, een hele hoop gedonder riskerend, aan willen moedigen. De politie vist er een paar uit en zet ze vast. Althans, ze moeten op een parkeerplaats tussen wat hekjes staan. De soldaten annex bewakers zijn boerenjongens die het allemaal maar onzin vinden. Voor voetbal interesseren ze zich ook lang niet allemaal. Als film is het verder niet eens zo heel geslaagd, het acteren is niet al te best. Zouden we 'ns allemaal amateurs kunnen zijn, maar mag je daar al teveel van eisen, wie weet is 't al dapper dat ze meedoen. Eerlijk gezegd vond ik de meeste van die meisjes/vrouwen helemaal niet zo sympathiek overkomen! Ik zal wel een eikel zijn. Niet dat mijn sympathie bij de fundi's ligt. Het einde is een ander probleem: geforceerd goed. Ineens zijn de soldaten niet meer zenuwachtig voor de baas en SPOILER laten ze ze maar vrij!?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

...op 70.000 toeschouwers misschien wel 100 (of meer?) vrouwen in vermomming naar binnen proberen te gaan...

Ik bedenk me eigenlijk nu pas dat Offside een uitgebreide variant is op de scène uit Monty Python's Life of Brian waarin vrouwen zich met baarden tooien om mee te kunnen doen met een steniging.

Ludo zei

oh ja haha :)

u was (ik zag de link op de thuispagina) er weer snel bij met het ontdekken van dit eh "ceci n'est pas un weblog"..

eens kijken of ik nu ook mijn eigen reactie moet moderaten/goedkeuren.

Ludo zei

(neen)