woensdag 2 juli 2008

Celebrity

Komt zelden voor, maar ik denk dat 't einde niet op mijn illegale rip stond. (Hoi Brein!) Nou ja, misschien miste ik maar een seconde of dertig.. Het hoofdpersonage was in de bioscoop belandt en keek naar de film die in 't begin werd opgenomen. Een mooi cirkeltje dus. Celebrity is net als Stardust Memories een licht-cynische kijk op sterrendom, maar Stardust is een stuk persoonlijker. Celebrity's held is Kenneth Branagh, die hier afwisselend op Matthijs van Nieuwkerk en Reinout Oerlemans lijkt. Hij beleeft allerlei avonturen, maar belandt (na een scheiding) van de regen in de drop. Bij vlagen grappig, al zijn er wel wat teveel personages, soms verwarrend. Maar ik neem terug dat Charlize Theron (zie Curse of The Jade Scorpion) niet zo bijzonder is, hier steelt ze als model toch echt de show. Moet ik tot slot niet vergeten op te merken dat Leonardo di Caprio een alleraardigste bijrol heeft. (Maar diens googlende bakvissen-gloriejaren zijn ook wel voorbij, me dunkt)

Geen opmerkingen: