woensdag 27 augustus 2008

Twin Peaks: Fire Walk With Me

Mijn "mentale" verzameling Lynch-films is hiermee compleet. Tsja, wat zal ik van deze zeggen. Als ik 't goed begrepen heb viel ie bij liefhebbers van de serie ook al tegen. En ik heb de serie niet eens gezien! Alleen het eerste half uur is de moeite. Een agent komt naar een stadje om een moord te onderzoeken, hij wordt opgezadeld met een sukkelig hulpje en dan maar kijken of en waar ze clues kunnen vinden. Op trailerparken waar Harry Dean Stanton de baas is, of onder nagels. Misschien ligt de oplossing al in de gecodeerde dans die hun dove baas (Lynch himself, die schreeuwt als en lijkt op van Gaal) liet uitvoeren. Daarna flasht de film voorwaarts naar een nieuwe moord in the making. Nu volgen we vooral het meisje, dat onnavolgbaar doortript op cocaïne en trauma's. Alhoewel onnavolgbaar? Zit er uiteindelijk toch gewoon een simpel incest-verhaal onder.

Geen opmerkingen: