dinsdag 19 augustus 2008

Trust

Tweede Hal Hartley die ik zag. Altijd een moeilijke test als de eerste zo goed is geweest. Nipt geslaagd, al werd ik afgeleid door 't feit dat mijn "dvd" in 't midden ineens een minuut of vijf oversloeg. Martin "Bert Koenders" Donovan, lijkt niet alleen op de minister, hij is ook net een zwaar agressieve versie van Simon Grim uit Henry Fool. (Al heeft ie van de laatste dan weer de belezenheid) Verder weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Misschien is het allemaal iets te "toneelstukkerig" voor me. Dialogen op een bankje enzo. De opening is in elk geval wel geniaal, met Maria en haar pa. (Was me in 2006 helemaal ontgaan trouwens dat die arme Adrianne Shelley dat jaar vermoord werd) Uiteindelijk is Trust toch 'n beetje het verhaal van hoe twee mislukte losers elkaar vinden en dan merken hoe dat effect heeft op je (voorheen) slacker-leven. Eerst kijk je principieel geen tv. Dan wel. Zulke dingen. Daartussen hangt dan nog een zijplotje met een gestolen baby en mannen met hoeden en pijp waar ik niet mee uit de voeten kon, of me zelfs wat aan ergerde.

Geen opmerkingen: