woensdag 17 juni 2009

Hoe Overleef Ik...?

Ach. Beetje een kneuterige meisjesfilm, vol zelfhulpboektips. Niks mis met die tips verder, maar om dat nou via een film erin te stampen. Wel komisch: de hoofdrol lijkt zoals gewoonlijk gespeeld te worden door een meisje dat veel te oud is voor d'r rol. Ik geef ze eerder 25 dan 13, blijkt ze 15. Haar Brabants lijkt ook ingestudeerd. Komt ze uit Den Bosch. Dus. Daar valt niet over te klagen. Al is het taaltje zoals gewoonlijk wel wat te theatraal zowel qua articulatie als woordenschat, met flauwige bijnamen en woorden als "schuimbekken". Ik identificeerde me vooral met d'r IV. (Internetverkering) Een onderdeurtje natuurlijk, die gedichten schrijft. (Leukste grap: "deze ga ik op zeker naar de VPRO gids sturen!") Komt ie erin, hij blij, is zij inmiddels afgeleid door d'r schattige tekenleraar (Dragan Bakema) Andere problemen in deze survivaltocht zijn pesten, kleren jatten, graffiti spuiten en, vanzelfsprekend, gewicht. Alles komt natuurlijk goed, waarbij één ding "op zeker" toch echt niet klopt. Ze gaat staan zoenen met d'r nieuwe vriendje onder het toeziend oog (!!!) van haar ma en stiefpa (een ander probleem) Dat gebeurt never-nooit-niet.

Geen opmerkingen: