maandag 15 juni 2009

Juno

Ik voel me een beetje een zeurkous, maar toch, ik vond 'm maar zozo. Tuurlijk is ie wel beter dan Knocked Up, maar als we Juno zien als komedie is Superbad veel leuker. Misschien dat Juno iets méér wil zijn... Ik vond onze heldin maar een wijsneuzerig bitchje. En dat taaltje! (Misschien had ik daarvoor teveel hyperrealistische mompelfilms gezien) Ik zat nog 't meest te grinniken om haar pa, net de manager uit de bekende Albert Heijn-reclame. Mannen zijn sowieso losers hier, of 't nou sneue muzikanten zijn of tic-tac nerds. Zelfs de stiefmoeder is goed! Aangezien Juno continu Junebug wordt genoemd, zat ik aan die film te denken. Ging dat ook niet over zwangerschap? Ik geloof dat ik die me nog meer deed. Net als Thank You For Smoking (ook van Reitman) zou 't allemaal offbeat, quirky en gewaagd moeten zijn, maar het is stiekem gewoon heel hip en gelikt. (En nee het is geen sléchte film hoor!)

Geen opmerkingen: