'I imagine there's going to be a service soon.' Twee kleine kerels maken
in dit 'New York, New York-filmpje kennis met het leven. Ira Sachs
putte ongetwijfeld uit eigen ervaringen. Hij weet de weg in Bohemian
Brooklyn en Manic Manhattan. Bovendien lardeert hij zijn marginale
mensen-verhaal met een flinke dot marge-toneel. Flitsen Tsjechov vanuit
een van de vele theaters. Eigenlijk zijn daarmee alle elementen aanwezig
voor een pareltje uit de categorie The Squid and the Whale, of op zijn
minst Daddy Longlegs. Echt lukken wil het toch niet. In een bizarre
meta-ironie ligt dat vooral aan het acteerwerk. Een jongetje speelt dat
ie acteur wil worden, maar kan zelf eigenlijk niet zo goed acteren (al
werd hij het dus blijkbaar wél). Hij sluit een zomervriendschap met een
kunstzinnig mannetje, wiens vader óók een acteur speelt. (Hij zet The
Sea Gull op de planken). Dat stuk lijkt niet bepaald top uitgevoerd, en
ook dat zou je nog best de bedoeling kunnen noemen. Dit zijn een hoop
ingewikkelde zinnen, om een charmante, maar schematische film na te
vertellen. Een 'puberruil' met gevolgen. De hispano en de yup, vinden
elkaar, maar hun families botsen. Little Men verhaalt namelijk dapper
stekelig over gentrification. Brooklyn gaat 'op' in de vaart der
volkeren, en gammele naaiateliers ben je dan liever kwijt dan rijk. 'I'm
trained in conflict resolution.'
donderdag 7 juni 2018
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten