dinsdag 2 juni 2009

Jackie Brown

Meen me te herinneren dat ie destijds als licht teleurstellend werd onthaald. Achteraf is 't misschien wel de laatste goeie Tarantino. Gezellige heist-film, vanzelfsprekend met supersoundtrack. Dacht eerst dat m'n audio kaduuk was, maar het tis de schuurpapieren stem van Bobby Womack. Het plotje? Een stewardess, een krankzinnige drugsdealer met paardenstaart en een George Clooney-achtige bail bonds officier. (Wat een beroep!) Wie gaat er met het drugsgeld vandoor? Mijn gok was, degene die 'r 't domste uitzien. En dat zijn de bijfiguren, de verlopen dief Robert de Niro en de smokin' hot Bridget Fonda. Die hebben meer interesse voor de waterpijp, maar dat zou wel een pose zijn. Ik zat ernaast. Het einde is bijna simpel, maar ik heb me prima vermaakt.

Geen opmerkingen: