vrijdag 19 juli 2019
After the Screaming Stops
''This sounds so incredibly rehearsed' Het moet haast wel een kenmerk van muziekdocu's zijn, dat het altijd allemaal zo spinaal fictief lijkt. Hoe kon ik anders nog nooit van Bros hebben gehoord? Eind jaren tachtig giga, zo zegt men... Dat noemen ze in 'bestseller theory' een 'fastseller'. Duizenden meisjes kampeerden in de tuin der broers, wachtend op beweging(en) van hun geliefde hype. Anno nu zijn de twee nepdiva's vijftig. Ze rocken bandana's en zonnebrillen, droppen production placements, en wauwelen over vergeving. Niets aan het handje, zou je denken. Het brood-nodige drama zit dieper van binnen, niet in the rise and fall, maar in de eerste minuten van hun leven. Luke kwam eerder en is baziger, maar Matt werd de ster. Intense Luke voelt zich de 'ugly twin'. Jezelf in de ander zien spiegelen, en dan merken dat die externe manifestatie de betere versie is, dat doet pijn. De reünie moet de wraak van Luke worden. Een afgedwongen liefdesverklaring. Met hulp van zijn vrouw (manager, back-up zinger) geeft het hem eindelijk de gelegenheid Matt te commanderen. Iets kan geacteerd ('geef ons scherpte!') beginnen om vervolgens dramatischer te ontsporen dan ooit bedoeld. Soms verkrijgt de malle docu die tragiek. Helaas, de broers herpakken zich, al tranenpersend. Er wil er maar geen vallen. 'I don't think the past helps us in any way.'
Labels:
David Soutar,
films uit de jaren '10,
Joe Pearlman
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten