woensdag 8 juli 2009

Big Man Japan

Ik zet mijn joker in. Ik vond er niks an. Het begin is wel leuk, een quasumentaire (term uit VPRO-gids) over een mysterieuze kerel die met z'n kat in een huisje woont. En ik maar denken dat dit een film over een superheld zou gaan. Doet 't ook! De man wordt namelijk op gepaste tijden in elektriciteitscentrales in een ceremonie tot mega-proporties opgeblazen om te knokken tegen monsters. (Monsters die uit 't niets verschijnen?) Op dat moment vind ik 't een leuke film, het lijkt een soort persiflage op sumo-worstelen. Toch ook een mega-sport in verval, met dalende kijkcijfers, zoals de monster-battles hier. Maar Big Man Japan is een erg trage film, had veel meer tempo in gekund wat mij betreft. Bovendien is 'r het probleem hoe een godsnaam een eind aan te breien. Ze gaan over op Teletubbie/Power Rangers-moves, als om te bewijzen dat zelfs een van de mafste films ooit nog in de oddball-overdrive kan.

Geen opmerkingen: