The
only viewers left alive zullen de allergrootste Jarmusch-fans zijn. Het
leek al geen moment op een goed idee; Jarmusch die óók al een
vampierenfilm gaat maken. Zou het puur zijn geweest om een geldpotje aan
te kunnen boren? Op erg veel enthousiasme weet ik 'm hier niet te
betrappen. Eigenlijk zijn de clichématige 'tand'-momentjes nog het
leukst. De tijd wordt verder gemakzuchtig gevuld met Jim's eigen hobby's
en vriendjes. Absoluut dieptepunt: in een eerst nog sfeervolle
nachtelijke cruise-scene door Detroit nemen de twee hoofdpersonages een
kijkje bij het geboortehuis van... Jack White. Alsof de man Goethe is!
Vampier Tom Hiddleston besteedt zijn dagen (nou ja nachten...) aan het
bepotelen van dure vintage-gitaren. Ver weg in Tanger woont zijn
echtgenote Tilda Swinton, die het zonder hobby moet stellen, maar in elk
geval lijkbleek en maanziek van pittoreske plaatjes kan genieten. Als
de twee elkaar na een tijdje opzoeken draait Hiddleston leuke plaatjes.
Na een uur verveling komt Mia Wasikowska de boel opschudden. Recht uit
'zombieland central' LA. Maar zelfs dat 'shot' werkt maar even, in een
uitgeblust scenario waarin iedereen ook héél sloom spreekt. De film had
véél meer doomsday filosofie moeten bevatten. Nu blijft het bij wat
losse bespiegelingen over een naderende wereldbrand.
donderdag 11 juni 2015
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten