dinsdag 30 juni 2015

The Secret Life of Walter Mitty

Deze film zat gekoppeld aan een vervelend persoonlijk momentje uit 2014, dus ik keek 'm toch maar. Catharsis, en zo. En ik kon meteen gniffelen. De openingsscene is erg leuk. Nerdy Ben Stiller in Greenberg-modus speurt op een date-site. Hij vindt een leuke vrouw die in haar omschrijving meldt: ik haat internetdaten. Dat is nu wáre vrouwenlogica. Stiller klikt met veel pijn en moeite toch maar. Waarop ie een foutmelding krijgt. Heb je meteen het beste van de film gehad, want dit is er weer een met een Amerikááns grote boodschap hoor. De zielige grijze muis blijkt voor Life Magazine te werken. Als negatief-ontwikkelaar. Hoog tijd voor wat positieve ontwikkelingen! Oplossing voor al je ellende: die flauwe dagdromen vol superhelden-geweld gewoon waarmaken. Je Life heeft ten slotte pas zin als je op de top van de Himalaya staat! Met baard. Echte man! De film barst haast uit elkaar van de production placement, en heeft even veel diepgang als een commercial. Ik zat na een kwartier door de vibes en visuals al aan de reclame met de stuiterballetjes te denken, en drie keer raden welke Zweed de muziek deed. Héél chaggie werd ik verder niet van hoor. Echt niet. Daarvoor is met Air Greenland naar Nuuk gaan ook wel weer iets te koddig! Wanneer zou het toerisme daar beginnen? Het kan niet ver weg meer zijn.

Geen opmerkingen: