zaterdag 4 juni 2011

My Queen Karo

Ik denk dat er geen Amerikaanse release voor deze film inzit... Sjonge, jonge, we weten dat hippies altijd naakt rond liepen, maar om nou het elfjarige hoofdrolspeelstertje in een pak scènes naakt op te voeren. Eentje om het punt te maken, ok, maar ik vind het maar ongemakkelijk. (Pretty Baby van Louis Malle wordt met gemak naar de kroon gestoken.) My Queen Karo begint met Nederlandse kuren, overdreven acteren bijvoorbeeld, maar gaat gelukkig langzaam vooruit. Geïllustreerd door het feit dat de eerste relletjes (met Maria Kraakman als opruier) nog nep aanvoelen en de mobiele ME-schermutselingen aan het eind van de film spannend en "echt". Kraakman komt bij Karo in de commune wonen, wat haar vrije liefde-pa fijn vind, maar Karo's moeder heel wat minder. Dat is Déborah François, die schattig Maxima-Nederlands spreekt. Ik heb hier niet zoveel over te zeggen dus dan nog drie random dingetjes. Flink gelachen om Dragan Bakema, die klaarblijkelijk áltijd met Kraakman in een package-deal meekomt. (En hier een meer burgerlijk type speelt.) Ook leuk is Raymond Thierry (van de boksfilm Langer Licht) die in een snackbar op de krakers zit te kankeren. (Echt een man die in snackbars hoort!) Tot slot nóg iets dubieus dan, vanzelfsprekend gaat ook Déborah hier uit de kleren en mijn plastische chirurgie-alarm ging hard af. Dat zou toch behoorlijk zonde zijn, maar goed ik ben Schumacher niet. Het zal de belichting zijn geweest...

Geen opmerkingen: