maandag 2 juni 2014

The Place Beyond the Pines

Een hoop film, met weinig resultaat. The Place is zo'n Babelig toevalsmozaïek. Het eerste segment stelt het meest teleur en is het minst af. Ryan Gosling wordt daar opgevoerd als stuntmotorijder. Zijn kunstjes worden echter al snel afgekapt. Ook Gosling is slechts een schaakstuk op een groter bord. De stuntman verwekt een kind, en crasht in de achtertuin van Ben “Animal Kingdom” Mendelsohn, het mooiste personage van de film. De man is zó blij dat hij een vriend heeft. 'You're lonesome' concludeert Gosling. Topteksten... Mendelsohn zet Gosling aan tot wat bankovervallen – waarom niet – en in de nasleep daarvan draait de film een eerste keer volledig om. De fletse Bradley Cooper krijgt betere kansen wat met zijn rol te doen. Zijn hele carrière bij de politie lijkt één grote opportunistische truc om later politicus te worden. Ook dat Internal Affairs-segment is eigenlijk een geschetste genrefilm. De finale tot slot, doet er nog eens een 'vijftien jaar later' bij, waarmee we definitief op 'alles komt uiteindelijk bij elkaar'-terrein belanden. Emory Cohen is hilarisch overdadig als Marlon Brando-achtig ongeleid projectiel. De ándere zoon is your typical indiekid. Blijft over: de ontmoeting. Ik vond het slot toch wat weinig vuurwerk bevatten. Excusez le mot, want wappengekletter zit hier wél weer diep in het DNA van het Amerikaanse denkraam.

Geen opmerkingen: