10? 42! Niet als antwoord op alles,
maar het begin van alle problemen. De mid-life crisis slaat stevig
toe bij Dudley Moore. De succesvolle songwriter heeft geen rust meer
in de tenen. Tenen waarop de kleine man al jaren heeft moeten staan.
Big girl power-eega Julie Andrews kleineert 'm ook al. Moore
compenseert op herkenbare wijze, met overijverige bemoeienis en
cynische grappen. Zo belandt hij ook in bed nog in een oneindige
taaldiscussie. 'You want to argue or make love?'. 'Define broad.'
Buiten het seventies-decadente Hollywood-mansion zijn er weer andere
verleidingen en afleidingen. Joggende vrouwen! Ze rennen steeds
harder, kleden zich almaar schaarser en lijken steeds minder graag
bekeken te worden. Koekeloeren gaat beter via een telescoop. In dé
running gag van de film bestuderen de buurman en Moore elkaars
activiteiten. Buurman houdt orgies. Moore... Zie boven. Het eerste
uur wordt zo één groot schaterfeest. Moore is de man die Rowan
Atkinson altijd had willen zijn. Even sullig, maar met onbedwingbare
charmes én piano-skills. Wanneer hij eindelijk achter de barpiano
plaatsneemt voor het eerste echte liedje, konden ze mij én de
credits uitrollen. De film heeft echter nog een konijntje beloofd. Bo
Derek. Vluchten in saaie rondborstigheid. Fysieke grappen zijn zo...
lichamelijk. Niet geklaagd verder, buurmans telescoop maakt nog een
cinemagische comeback.
zondag 31 augustus 2014
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten